Terug naar onze tech-roots: een nieuwe visuele stijl voor this.nl

2 min

Rowan Blog Author This Nl

Rowan

19 nov 2025

Digital Design
Website Development
2025 This Nl Brand Book

Zet je zonnebril maar op, want je ziet het goed: onze website is van dark mode naar een light mode gegaan. En dat is slechts een van de veranderingen die we hebben doorgevoerd in onze branding. Een nieuw kleurenpalet, een nieuw font, nieuwe stijlelementen, allemaal verzameld en vastgelegd in ons nieuwe brand book en terug te zien op onze website en onze social kanalen.

Klik gerust rond om meer van deze nieuwe stijl te zien, of lees verder over de business case achter deze change.

De merkbare kloof tussen tech en brand

Bij veel organisaties die we helpen om technisch te versnellen, zien we dat de technologie verder is dan het merk. Nieuwe cloudplatformen, applicaties en datasystemen worden in hoog tempo vernieuwd, maar de uitstraling van het bedrijf houdt het niet bij. De digitale identiteit sluit niet meer aan op wat het bedrijf inmiddels kan.

Aan de andere kant zien we ook merken die sterk zijn in communicatie en design, maar technisch niet mee kunnen schalen. Hun visuele systemen breken zodra ze worden toegepast in moderne frameworks of complexe omgevingen.

En dan zijn er de bedrijven die technisch álles kunnen, maar moeite hebben om dat zichtbaar te maken. Sterke code, zwakke presentatie. Het gevolg is hetzelfde: het merk vertelt niet langer het hele verhaal.

“Practice what you preach”

Onze eigen groei vroeg om dezelfde scherpte. Want professionaliseren betekent keuzes maken in stijl, toon en richting. Door onze fundamenten te vernieuwen, hebben we niet alleen onze uitstraling aangescherpt, maar ook onze manier van werken. Het resultaat: een merk dat even wendbaar is als de technologieën waar we mee werken.

Op het eerste gezicht lijkt het een versimpeling, maar we grijpen juist terug op onze roots. De nieuwe visuele stijl is gestoeld op onze code: pixels, grids en modulariteit. Alles klopt technisch en dat voel je in de uitstraling.

Voor ons zijn merkconsistentie en technische excellentie twee kanten van dezelfde medaille. We hebben onze merkwaarden en -DNA vertaald naar een design dat schaalbaar is, onderhoudbaar en klaar voor de toekomst.

Een brand design kit moet werken, voor nu en later

Een merk hoort niet los te staan van de technologie waarop het draait. Een sterke visuele identiteit moet net zo toekomstbestendig zijn als je cloudomgeving of software-architectuur.

Dat vraagt om designsystemen die modulair zijn, componenten die meeschalen en een visuele basis die net zo logisch is opgebouwd als je infrastructuur.

Daarom hoort branding thuis binnen IT, niet erbuiten.

De waarde van een Brand Design Kit

Met onze solution Brand Design Kit helpen we organisaties hetzelfde te doen. We bouwen visuele systemen die technisch kloppen, schaalbaar zijn en consistent blijven. Van applicatie tot campagne. Zo wordt branding weer wat het hoort te zijn: een solide basis waarop je kunt blijven bouwen.

Bekijk de Brand Design Kit en ontdek hoe jouw merk net zo futureproof kan zijn als je technologie.

Rowan Blog Author This Nl

Rowan

Marketing communicaton manager

Andere interessante nieuwtjes

Lees verder